Friday, April 29, 2011

Takkan pernah lupa (Part 2)

Song playing : Hujan - Muda


updated,
29/4/2011


--

Banyak benda aku nak cakap, tapi bila bukak je blog banyak tu semua hilang. sobs

Okay, sambung balik. Masa awal masuk kelas, aku kena tegur dengan ketua kelas si Khalis, sebab aku dok sibuk betulkan plastik meja. Dia suruh berhenti, dengar dulu cikgu addmaths mengajar. Time tu sumpah nak nangis weh. Hari first kot, memang aku takda mood langsung. See my face? Never smile at all. haha 

Begitulah hari-hari seterusnya. Sekejap, aku lupa la since bila aku rapat dgn Jannah.


my bunnies, forever

Sejujurnya, masa awal dulu aku memang stress gila. Konon-konon nak betul-betul study sebab PMR tak dapat straight A's macam parent aku expected. Aku ingat lagi satu masa tu, depa ni ajak aku lepak satu tempat dengan diorang, tapi aku buta-buta tolak atas alasan; aku nak study. 


Honeys, lemme tell you. 



Aku bukan saja-saja tolak, aku kenal diri aku. Kalau korang bercakap, for sure aku akan tutup buku dan join bersembang. haha, aku kaki sembang yang pantang di ajak bersembang laa. Dah lama-lama aku mula adapt dengan depa even kadang-kadang mengumpat satu sama lain belakang-belakang, haha. Aku tau la kome ada cakap-cakap belakang aku, sebab orang sampaikan balik ke aku, tapi aku tak kisah dan tak ambil hati pun. Kita semua ada hak untuk bercakap kan? Mesti ada je sedikit sebanyak yang tak sependapat kan kan. Dan hati aku, susah nak baca..banyak benda aku suka berahsia. Karang tak tanya tiba-tiba bercerita pun, over pulekss kan. 


dah mula lupa diri haha
Sama prep, dining, bawa hpone, haha. Menggedik tak kira tempat, ni Kyra la mengajar haha. Satu benda aku suka pasal kelas aku, the girls (tak semua) tak da nak cover-cover acting baik depan lelaki.

it is normal to be honest , and it is a MUST - shrfh

Oh, kelas aku bukan semua perempuan. Ada jugak lelaki, cuma aku kurang cakap dengan dorang sebab kawan perempuan dah ramai sangat haha. Sadis kan, bila teringat balik, menyesal. haha. Just sekali dua je aku sembang dgn depa. 

Banyak kenangan ohoii, paling aku ingat, ada satu malam, semua nak rumble (betul ke ejanya?) sirae . Tapi masa tu tirahani ni tak sihat, demam. Dan dorm aku la yang sorokkan dia daripada budak-budak lain. Kesian dia, menangis sbb kena rumble jugak akhirnya. Malam tu, rasanya aku jaga kau kan kan kan? haha 


Ingat tak Lily ada buat $@#% dan aku ada rakam vdeo tu, dia nyanyi lagu ketika cinta bertasbih. Video tu dah hilang, sedih betul. Gambar je still dalam simpanan aku, tapi tak boleh publish, time tu kita freehair.



Tapi esoknya even kitorang kesian, kitorg rumble kau jugakk kehkehkeh

Lily sentiasa tidur kat mana2 je.
dan ramai yang jeles dengan kelas kita, kan?

Aku ingat lagi, Kyra suka baca Quran sorok-sorok kat locker dia. Dia suka sorokkan kebaikkan dia buat, dan tunjuk syaitan dia depan ramai. Aku perasan hal tu, aku tak buta. Aku ingat lagi, masa bulan puasa, aku dengan Jannah stay up dan qiam malam2. Aku suka koko crunch, Jannah suka Honeystar. Banyak benda kitorang kongsi sama-sama, banyak juga kot airmata aku menangis masa dengan kau,kan Jannah. hahaha


Sometimes I wish to go back to that time. Rindu masa meniru kerja akaun, masa tidur waktu prep gilir-gilir, waktu PKN. Oh waktu tuju lagu masa nak raya, waktu main hantar-hantar coklat secret admirer guna servis koperasi, kirim makanan kat budak lelaki nak fly. adoii hahaha

yang tak boleh jumpa camera lol

aku masukkan la gambaq depa, nanti depa tacing, tak dapat pi LOSTWORLD. haha xDD
prep
Prep? haha. selalu masa prep adalah masa untuk kitorang bincangkan soal dunia hari ini. :) Even cikgu dah separate kan tempat prep, kitorang still masuk juga ke kelas, UNTUK BERBINCANG. 

Tapi ini semua masa form 4. Masa form 5 aku dah pindah skolah. Form 5 okay-okay jelah cuma aku takda la ramai kawan perempuan yang rapat macam kat sini haa. No one cant replace yaall.

Tak sangka, korang still ingat aku, terharu. Paling terharu masa Lily ajak pi kakyong dia kawen. Gambar? Takda la, aku tak ingat simpan kat folder mana. Ni aku cilok Lily punya album. 



Memories didnt end there, but continued bila diorang ajak jamuan kelas 5 Perdagangan 1. Aww. terharu lagi, hahahaha Yelah, aku kan just ex je kot. Tak sangka depa ajak aku lagi. heheh

shrfh . jannah . me

yang tak pernah tak beria








Oh, yaa. Kenapa tetiba aku post pasal depa semua ni?
Semua ni kerana LW. 

wait for us hahaha. teruja!
okay, dah kot, bai.

-the end-

iklan: siapa ni? aku terjumpa gambar dia. hahaha

18 comments:

ZIPPO MILLER said...

Imbs kembali...halamak...untungnye kengkawan die....

qurRATU said...

ohhh rinduuuuuuu, jumpa loswel. cant wait ! :)

faiz said...

mcm2 kenangan kan time skolah..

kekwa said...

@qurRATU Jgn kata hang, aku pun dah terbayang2 loswel dahh. hahaha xD

NzA said...

nostalgia yg indah....

elis wanie said...

bestnya tyme skola..heheh

kekwa said...

@elis wanie sekolah = is the best memories. <3

IMANSHAH said...

salam nak jemput sertai contest saya

http://www.abgshah.com/2011/05/contest-selamat-hari-guru-cikgu.html

kekwa said...

@IMANSHAH i'll view it. :)

Wafiy Suzly said...

aku setuju dgn ayat atas sekali.. :D

zaty luvlianncez said...

prep?? dak sbp ea.sama lah :)

Mari menghayati di cni
korang buat belog utk apa?

kekwa said...

@Wafiy Suzly asal nak tulis blog je, sume benda nak cakap hilang, haha xDD

kekwa said...

@zaty luvlianncezzz tak ah, budak teknik. :D

Dear Yayah said...

sekolah..sekolah..eh ,ang jadik masuk sekolah x? hihi

amny said...

rindu nak skolah balik..T__T

Dol said...

wah panda! lama ak jenguk. huhu. nanti g lost world jgn lupa ajak taw. hehe

kekwa said...

@r-5 hi kembali, haah. lama r-5 tak datang. hehe, lost world sentiasa bukak, tutup hari selasa. datang je lahh. ^_^

acan ketot said...

miss my fren a lot..